ARTICLE ESCOLLIT PER LECTURA

25 de novembre de 2024 6:39

La proposta de cinema a Temporada Alta

 

Blai Mateu, de Baro d’Evel, a The missing part. FOTO: Nanouk Films.

La preestrena dimarts passat del film Un dia perfecte per volar, la darrera pel·lícula de Marc Recha, va obrir ahir el nou cicle fílmic del festival Temporada Alta, al Cinema Truffaut de Girona. En l’edició d’enguany l’oferta, més nodrida que en edicions anteriors, compta amb algunes de les pel·lícules més representatives de les últimes propostes del cinema català, que aposten per joves realitzadors com Los exiliados romànticos, de Jonàs Trueba, (13 d’octubre, 22h), o lArtèria invisible del gironí Pere Vilà (3 de novembre, 22h). La proposta també aprofita per rememorar grans clàssics del gènere, com ara Ciutadà Kane d’Orson Welles (4 de novembre, 22h), o llargmetratges vinculats amb obres teatrals lligades al mateix festival, com Tiefland  Leni Riefenstahl (26 de novembre, 22h), que s’inspira en el gran clàssic d’Àngel Guimerà, Terra Baixa. En aquest context també es situa El matrimoni de Maria Braun, de Fassbinder (7 de novembre, 18h), un film del qual els espectadors de Temporada Alta en podran veure l’adaptació que n’ha fet el cèlebre Thomas Ostermeier. El Truffaut també acollirà la projecció d’Hic digitur Dei, del cineasta gironí Antoni Martí (17 de novembre, 22h).

 

 

[kad_vimeo url=”https://vimeo.com/139576846″ ]

 

Altres propostes es presentaran en d’altres localitzacions, com la Factoria Arts de Santa Mònica de Barcelona, en què es projectarà The ONE projecte #1, de Blaï Mateu i Camille Decourtye, de la companyia Baro d’Evel, migmetratge produït per Nanouk Films, Temporada Alta i l’Ars Santa Mònica, que reflecteix el món creatiu de Mateu i Decourtye (11 de novembre, 11h i Truffaut des de l’11 de novembre). La Plaça dels Colors de Salt serà l’escenari de l’estrena del documental Migranland (17 d’octubre, 21h), sobre el projecte artístic homònim dirigit per Àlex Rigola. En l’àmbit de l’audiovisual també s’hi pot incloure l’estrena estatal de Perhaps all the dragons. Horror vacui #3, de Berlin, una proposta que acollirà el Centre Cultural de la Mercè. Es tracta d’una mostra experimental que serà visitable el 21 i 22 de novembre i que aplega un seguit de propostes audiovisuals que integren l’essència interpretativa del festival en un format diferent.

 

Un fotograma de Tiefland, de Leni Riefensthal.
Un fotograma de Tiefland, de Leni Riefenstahl .